Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Πέμπτη 21 Αυγούστου 2014

Η μουσική εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά στην ανάγνωση

Πρόσφατη αμερικανική έρευνα απέδειξε πως η μουσική εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση να βελτιώσουν τις αναγνωστικές τους ικανότητες.



Μετά από ένα χρόνο μαθημάτων μουσικής, οι αναγνωστικές δεξιότητες των 9χρονων και 10χρονων παιδιών που έλαβαν μέρος στην έρευνα διατηρήθηκαν σταθερές, σε αντίθεση με την πτώση που σημείωσαν τα παιδιά που δεν είχαν διδαχθεί μουσική. Παράλληλα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας άλλης ομάδας, τα παιδιά που λαμβάνουν μουσική εκπαίδευση έχουν τη δυνατότητα να επεξεργάζονται καλύτερα τους ήχους και τη γλώσσα.

Επικεφαλής της έρευνας ήταν η Δρ Nina Kraus του Πανεπιστημίου Northwestern και σε αυτή συμμετείχαν εκατοντάδες παιδιά από σχολεία σε φτωχές περιοχές του Σικάγο και του Λος Άντζελες.

Σε προηγούμενη έρευνά της, η Kraus είχε τονίσει πως η εκμάθηση μουσικής μπορεί να βελτιώσει τη συγκέντρωση, τη μνήμη και την προσοχή των παιδιών στην τάξη, βελτιώνοντας τις νευρικές λειτουργίες τους. Όμως εκείνη η έρευνα είχε επικεντρωθεί στον αντίκτυπο των μαθημάτων μουσικής στα παιδιά σχετικά εύπορων οικογενειών.

Στην φετινή μελέτη, η Δρ Kraus διαπίστωσε ότι όταν τα παιδιά έπαιρναν μέρος σε τακτικά ομαδικά μαθήματα μουσικής για πέντε ή περισσότερες ώρες την εβδομάδα, τότε δεν εμφάνιζαν μείωση στις δεξιότητες ανάγνωσης, γεγονός που είναι αναμενόμενο στις φτωχότερες περιοχές.

Θετικές επιπτώσεις
Μια άλλη ομάδα εφήβων, από μια φτωχή περιοχή του Σικάγο, έλαβε μέρος σε μουσικές πρόβες σχολικών συγκροτημάτων ή χορωδίας, σε καθημερινή βάση, ως μέρος ενός προγράμματος μουσικής. Οι ερευνητές κατέγραψαν τα εγκεφαλικά κύματά τους για να αξιολογήσουν τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνονταν στους ήχους ομιλίας.

Μετά από δύο χρόνια μουσικής εκπαίδευσης, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η μουσική ομάδα μπορούσε να διακρίνει τις διαφορές των ήχων ταχύτερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια, ιδιαίτερα όταν δεν υπήρχε άλλος θόρυβος στο περιβάλλον, σε σύγκριση με την ομάδα που δεν συμμετείχε σε καμία μουσική δραστηριότητα.

Η Δρ Kraus δήλωσε πως σύμφωνα με την έρευνα, η μουσική θα μπορούσε να έχει θετική επίδραση στον εγκέφαλο, η οποία θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει στη μάθηση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα αποτελέσει την εύκολη λύση.

«Παλαιότερες έρευνες έχουν δείξει ότι υπάρχουν διαφορές στους εγκεφάλους των παιδιών που μεγαλώνουν σε φτωχά περιβάλλοντα, οι οποίες επηρεάζουν την ικανότητά τους να μαθαίνουν», εξήγησε. «Ενώ οι πιο εύποροι μαθητές έχουν καλύτερα αποτελέσματα στο σχολείο σε σχέση με τα παιδιά φτωχότερων οικογενειών, διαπιστώνουμε ότι η μουσική εκπαίδευση μπορεί να αλλάξει το νευρικό τους σύστημα ώστε να γίνουν καλύτεροι μαθητές και αντισταθμίσει το ακαδημαϊκό κενό».

Όλα τα παιδιά είχαν παρόμοιο δείκτη νοημοσύνης και ικανότητα ανάγνωσης κατά την έναρξη της μελέτης. Η Δρ Kraus δήλωσε πως η μουσική φάνηκε να έκανε αναδιάταξη του εγκεφάλου, ώστε να μπορεί να διακρίνει τις διαφορές στους ήχους και τις σημασίες, τη διαδικασία με την οποία τα μωρά μαθαίνουν να μιλούν.

Τα παιδιά που μεγαλώνουν σε φτωχές περιοχές και έχουν μητέρες με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο είναι πιο πιθανό να έχουν «θορυβώδεις εγκεφάλους», είπε. Ο λόγος πίσω από αυτό το φαινόμενο είναι πως τα παιδιά αυτά είναι λιγότερο πιθανό να γνωρίζουν και να αναγνωρίζουν ένα ευρύ φάσμα λέξεων και είναι ως εκ τούτου πιο δύσκολο να ανταποκριθούν σε ήχους και στη γλώσσα. «Η μουσική αυτόματα ακονίζει την ανταπόκριση του νευρικού συστήματος σε ήχους», εξήγησε η Kraus.

Τα παιδιά που συμμετείχαν στη μελέτη έπαιρναν μέρος στο πρόγραμμα «Harmony Project», που παρέχει μουσικά όργανα και δωρεάν μαθήματα μουσικής σε Αμερικανούς μαθητές σε ορισμένες υποβαθμισμένες αστικές περιοχές.

Πηγή: opinionpost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης για τη δημοσίευση των σχολίων:

Είναι δυνατή η υποβολή σχολίων από τους χρήστες/επισκέπτες, ελεύθερα. Αν όμως κριθεί σκόπιμο, η συντακτική ομάδα μπορεί να προβεί άμεσα και χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση ή αιτιολόγηση, στη διαγραφή οποιουδήποτε σχολίου κρίνει ότι είναι ειρωνικό, υβριστικό ή έχει στόχο να προσβάλλει τρίτο πρόσωπο ή την ιστοσελίδα.

Σε καμία περίπτωση ο διαχειριστής του διαδικτυακού τόπου δεν αποδέχεται, εγγυάται, ενστερνίζεται, ή υιοθετεί τις προσωπικές σκέψεις, αντιλήψεις και πληροφορίες, οι οποίες εκφράζονται από τους επισκέπτες/χρήστες της ιστοσελίδας.

Με την αποστολή ενός σχολίου αποδέχεστε αυτομάτως τους όρους χρήσης.

Εκ της συντακτικής ομάδας του pella-news.blogspot.gr.